Duiken op de Similan Eilanden - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Duiken op de Similan Eilanden - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Duiken op de Similan Eilanden

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

31 December 2008 | Thailand, Ban Khao Lak

Khao Lak, 30 december 2008

Terug in Kao Lak!!

Het is weer goed om terug te zijn in Khao Lak. Heeeeerlijk!!
Christel en Laura zouden naar Ko Phan Nang gaan, een van de bekende feesteilanden, maar hebben besloten naar Phuket eiland te gaan. Hun eerste berichten dat het daar gaaf is, maar nog drukker dan in Ao Nang, maken dat ik erugggggg blij ben met mijn besluit.

Deze keer zoek ik toch wel wat meer bekende plekjes en oude bekenden op. Lee getroffen bij Scuba Groupies, onze hangout hier. Bij Marcel op de koffie geweest, en daar wat andere bekende gezichten voorbij zien komen. Ook een duikdag geboekt bij Siam, net als vorig jaar, en daar een uurtje met Patrick, de eigenaar zitten kletsen.

En de befaaaaaamde Mama's springrolls gegeten. Ohhhhhh, die zijn ongekend lekker!!

Verder lekker met mijn scootertje wat rondtoeren. Heerlijk wat weg van de grotere weg, lekker in het thaise leven. Sawadee Kaaahhh!!

Op 30 december ga ik duiken en zie ik Bee en Nigel van de duikschool. Nog meer bekenden!! Echt Leuk.
Zoals vertrouwd weer anderhalf uur op de speedboot naar de Similan Eilanden. Ook dit is weer een erg bumpy ride!!

Op de duikersboot ontmoet ik mijn Nederlandse duikinstructeur, met wie ik 2 duiken ga doen. Anoek is van mijn leeftijd en een hippieachtige levensgenieter die al 5 jaar in Thailand duikt. We hebben echt super leuke duiken!!
Alles heerlijk en goed gegaan. En de onderwaterwereld is hier echt super.
2 duiken van een uurtje. Als een klein visje in het water...;-) Blij dat ik deze weer in mijn log heb... straks eens kijken in Vietnam.

Verder geniet ik lekker van de dagen hier. Morgen Oud op Nieuw hier vieren, en 1 januari met de nachtbus terug naar Bangkok, om Lau en Chris daar te zien.
En dan... gaat het echte werk beginnen... en gaan we weer echt reizen!!

Onder-water-bubbels-kusjes

31 december 2009 08:17 | Door: Piet en Riet
Ha Natasja,
We dachten al hoe lang blijft ze in de drukte, geniet van de rust en goed reis verder in het nieuwe jaar.
Doei Piet en Riet

31 december 2009 08:29 | Door: Mir
Natasja,
een hele fijne jaar wisseling doorzo. Geniet van de pracht en neem de kracht met je mee.
Lieve groet,
Dane, Lola en Mirjam

31 december 2009 16:03 | Door: Maria en Semmy
Waar is dat lekkere visje voor mij miauw, mmmmm.
wat een mooie foto s.
denk dat ik maar ga boeken voor Thailand ipv Jordanie, het is daar weer flink hommeles in de regio.
fijne jaarwisseling.

Lieve groet,

Dane, Lola en Mirjam

• 31 December 2008 - 16:03

Maria En Sammy:

Waar is dat lekkere visje voor mij miauw,mmmmm.
    wat een mooie foto s.
    denk dat ik maar ga boeken voor Thailand ipv Jordanie,het is daar weer flink hommeles in de regio.
    fijne jaarwisseling.
    xxxxxxxx