Het weeshuisje in Nepal: een update - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Het weeshuisje in Nepal: een update - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Het weeshuisje in Nepal: een update

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

29 December 2015 | Nederland, Nederland

Het is lang stil geweest. En ik kan me heel goed voorstellen dat jullie allereerst benieuwd zijn naar het weeshuisje en hoe het gaat met haar bewoners. Dus eerst een update.

Rechtstreeks contact
Eind juni kwam er eindelijk contact met het weeshuis zelf tot stand. Van Topgai had ik een ander mailadres ontvangen. En dat werkte. Al snel had ik rechtstreeks contact met Nirmal, de zoon van Endu Didi.

Nirmal bevestigde gelukkig opnieuw dat Endu Didi en de kinderen ongedeerd waren. Ook na de tweede grote aardbeving. Hun huisje was inderdaad te zwaar beschadigd en daardoor onbewoonbaar geworden. Noodgedwongen moesten zij verhuizen. De huurbaas wil het huis weer opbouwen, maar de vraag is wanneer. Daarvan zijn ze afhankelijk.
Nu wonen zij in een ander huurhuisje, wat duurder, ouder en met minder voorzieningen. Dat geeft wat zorgen, dus ze kijken vooral om naar een ander huis. De kosten kunnen ze op dit moment nog dragen. De kinderen zijn gezond en gaan naar school.

Nirmal en ik mailen elkaar af en toe en op die manier hou ik een vinger aan de pols. Nirmal is kort van schrijven, maar kan wel Engels. Op de Nepalese manier dan. Dus de communicatie is soms wat verwarrend, maar het lukt ons.

Hoe verder
Het geld dat iedereen doneerde, staat veilig op een aparte rekening. De spulletjes die jullie gaven en ik afgelopen mei mee zou nemen, staan nog steeds in grote tassen klaar.

De bedoeling was dat Wendy en ik onze reis in het najaar opnieuw zouden maken. Het weeshuisje redde zich op dat moment. Dus was het doel nog steeds om geld en spullen als verrassing mee te nemen en persoonlijk zonder tussenkomst van anderen te brengen. De tijd vloog immers.

Midden in de zomer kwam helaas het bericht dat onze reis in het najaar opnieuw niet mogelijk is. De omstandigheden laten het nog niet toe. (In mijn volgend bericht daarover meer.)
Opnieuw is er uitstel, nu tot aan het voorjaar.
Opnieuw is een bezoek binnenkort niet mogelijk.

Ik blijf in contact met Nirmal en volg het weeshuis op die manier. Als er nood komt, help ik ze tussentijds. Anders hoop ik het opnieuw persoonlijk te brengen. Met de hoop dat ze een ander huisje hebben en het geld eventueel gebruikt kan worden voor de noodzakelijke voorzieningen.

Mocht de reis in het voorjaar opnieuw niet mogelijk zijn, en dat weten we in de komende maanden, dan werk ik aan een andere oplossing om geld en spullen daar te krijgen. Wordt vervolgd …

Natasja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 517692

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: