Bedankt lieve mensen!! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Bedankt lieve mensen!! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Bedankt lieve mensen!!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

04 Januari 2009 | Thailand, Phuket


Phuket, 4 januari 2009

Dag lieve, lieve, lieve mensen! :-D

Hier zit ik dan in een rolstoel achter de computer in het ziekenhuis de berichtjes te lezen die Christel heeft geplaatst en alle reacties.

Helemaal super!!!!!! Wat een ontzettend lieve gedachten die jullie naar ons toesturen. Dat maakt nog een stukje sterker. Vooral bijzonder daaraan vind ik dat naast jullie gedachten voor mij, jullie ook zoveel lieve gedachten uit gaan naar Christel en Laura!

Zoals jullie hebben kunnen lezen gaat het naar omstandigheden best goed. Ik besef (en ook zusters Laura en Christel ;-)) ontzettend goed wat voor geluk ik heb gehad bij dit ongeluk. Dit maakt het erg makkelijk om de situatie zoals die is te accepteren. Tenslotte ...... het is slechts een gebroken schouder en een gat in mijn kop. Had erger kunnen zijn ... Daardoor is het ook te verkroppen dat de reis hier ophoudt en Cambodja en Vietnam ooit nog eens aan de beurt komen (dit vind ik nog het vervelendste voor Christel).

Alhoewel ik dit zelf niet typ maar dicteer, wil ik vanaf hier Christel en Laura zoooooooo ontzettend bedanken voor alles wat ze hier voor me doen, maar vooral ook wat ze met me delen en voor me betekenen. Dit is eigenlijk niet in woorden uit te drukken. En wat ze doen en gedaan hebben zover is echt geweldig (voor iedereen een tip om een van beiden zeker mee op reis te nemen ;-)).

Omdat het "ongeluk" toch veel impact op ons heeft gehad, hebben we er veel met zijn 3en over doorgepraat en het een en ander gereconstrueerd. Ik geloof zeker dat dit ons alle 3 al een stuk heeft geholpen bij het verwerken. En het onze band zeker heeft versterkt en verdiept. Het laat op ons alle 3 een vorm van littekentje na. Ondanks dat is het dan ook wel weer een bijzonder proces.

Alhoewel ze dit wel niet zullen lezen, wil ik toch zeggen dat ik bijzonder dankbaar ben dat Horst en Alisa ter plaatse waren en me zo bij hebben gestaan. Van de 1e momenten weet ik zelf niet veel maar toch heb ik het vertrouwen dat Horst uitstraalde aangevoeld en ben ik blij dat hij in de ambulance en het ziekenhuis bij me is gebleven. We gaan nog zeker contact met ze allebei leggen.

Zoals gezegd geniet ik heel erg van jullie reacties op de site, smsjes en een enkel geschrokken telefoontje. Het is fijn te weten dat jullie in gedachten bij ons zijn.

Tja, ik had nooit bedacht ooit in Phuket te komen, maar och .... het valt best mee. Het meest luxe hotel dat ik ooit gehad heb! ;-) Dus wie weet, kom ik nog wel eens terug naar Phuket.

En mannen, jullie zouden blij zijn met de lieve zorgen van alle zustertjes! ;-)

Dag lieve mensen! Ik verwacht jullie binnen niet al te lange tijd weer in NL te horen of te zien. Een dubbel gevoel, aan de ene kant blij om dan terug te zijn, aan de andere kant helaas dat onze reis voortijdig ten einde is. Maar er komen vast weer nieuwe andere te gekke dingen voor terug.
Nogmaals, het is allemaal makkelijker omdat ik me echt gezegend voel dat het zo afgelopen is.

Tot gauw!

Dicteerkusjes xxx

PS: wel makkelijk als je zelf niks hoeft te doen!

En nou ik effe: ik wist niet dat ik zo volgzaam was en zo goed mijn mond kon houden als ik dingen over mezelf moet typen, Christel ;-)



4 januari 2009 13:00 | Door: mcpius
fijn om te weten dat het met je goed gaat, helaas een kortere trip, ook fijn dat je 2 mede-verpleegsters bij je had, volgende keer wil ik ook wel mee als ik net zo goed wordt verzorgd...... groetjes en tot bij de mac ahahhaahahah...

4 januari 2009 13:13 | Door: Dan, Cindy & kids
Beste allemaal,
Vanuit hier héél veel beterschap en sterkte gewenst!!! Neem de tijd om te herstellen en, ondanks alles, de beste wensen voor 2009.
Veel groetjes.

4 januari 2009 13:46 | Door: Sandra
Sorry dat ik zo laat reageer maar ik heb veel moeten werken de afgelopen dagen...
Wat kun jij mensen laten schrikken, avonturier!
Het had i.d.d heel anders af kunnen lopen. Goede beschermengel ;)!
Ik ben blij dat de operatie zo goed is gegaan. Je vraagt je toch af hoe de ziekenhuizen daar zijn, maar deze lijken, gezien jullie verhalen, beter dan in Nederland dus dat is dan weer een geruststelling. Raar toch hè, dat je vrienden pas echt goed leert kennen in tijd van nood. Je weet diep in je hart wel dat ze er voor je zijn, maar als het er dan op aan komt en dit gevoel wordt bevestigt geeft dat een heel warm gevoel, toch. Dat is het zilveren randje tussen de domper dat je de reis niet voort kunt zetten.
Ik denk altijd, het zal wel ergens toe dienen. Beetje fatalistisch ik weet het, maar je kunt je wel van alles af gaan vragen, waarom, wat als, en je komt er toch niet uit.
Hé Natas, geniet van de zorg en de vriendschap, houdt je rustig (zal wel moeten) en heeeeel veeeel sterkte.
Kijk je wel uit, onderweg naar het vliegveld.
Groetjes en liefs,
Sandra (en Lizeth)
XXX+XXX

4 januari 2009 14:18 | Door: ans meulendijks
Natasja
Heel veel beterschap en inderdaad voor de rest van het jaar veel geluk.
Je boft maar met zulke reismaatjes.

4 januari 2009 16:54 | Door: Piet en Riet
Dag lieve Natasja,
Wat fijn, dat je "zelf" weer mailt. Goed om te lezen, dat het weer beter met je gaat. Het was inderdaad heel byzonder hoe Christel en Laura je opgevangen hebben en ook nog voor de thuisblijvers gezorgd hebben.
Tot gauw en veel beterschap.
liefs Piet en Riet

4 januari 2009 18:21 | Door: Anke
HE Tas,
Fijn om te horen dat je weer boven water bent! En dat je zo´n goeie zusterkes hebt in Thailand ;)
We zien en spreken elkaar binnenkort wel, dan kom ik een keer bij JOU op ziekenbezoek.
Dikke knuffel!

4 januari 2009 21:12 | Door: Hans en Ilja
We hebben gehoord en gelezen dat het goed gaat.
Gelukkig maar! Goede reis naar huis en een voorspoedig herstel!

5 januari 2009 09:36 | Door: Semmy
Miauw, miauw, wat fijn dat het weer een beetje beter gaat, kom maar snel naar huis dan kan ik fijn bij je komen liggen bij Maria op de bank, spin, spin, miauw miauw.

5 januari 2009 09:53 | Door: Nanette
Hoi Natasja,
heel veel beterschap. doe het rustig aan. Doe Christel de groeten, die heeft maar goed voor je gezorgd. gr. Nanette

5 januari 2009 10:45 | Door: Ad de Kroon
Hoi lieve Natasja en Christel,
Wat verschrikkelijk. Maar ook, wat een opluchting - nu het toch zo is- dat je in goede handen bent en goed verzorgd wordt. Had wel gedacht, Christel, dat jij verzorgende gaven hebt. Wel pech. Maar jullie kunnen nog zo veel ondernemen en bezoeken en zien. Alle sterkte en voor de rest van het jaar het allerbeste,
Ad.

5 januari 2009 10:53 | Door: Marian
Hoi Natasja,
Dat is schrikken zeg!!! Na anderhalve week vakantie, ben ik niets vermoedend de mailtjes door aan het nemen op het werk en zie dus ook jouw mail. Ik denk, effe kijken wat ze afgelopen dagen allemaal heeft meegemaakt. Dit is toch wel het laatste wat ik verwacht had!!! Shit zeg!!! Kei balen!!! Dit is heel anders terugkomen in Phuket zeg!!! Gelukkig is de operatie goed gegaan en gaat het hopelijk nu alleen maar de goede kant op. Fijn dat je zulke goede vrienden om je heen hebt. Ik heb ook zo iets meegemaakt vorig jaar nl. toen ik met een groep vrienden op wintersport was in Oostenrijk en daar ook in het ziekenhuis terecht kwam. Het is dan wel Europa maar het is toch heel fijn als je zulke vrienden om je heen hebt die je al die tijd steunen en dingen voor jou kunnen regelen. Ik voelde me toen ook heel schuldig dat ze dat allemaal voor mij deden en hun vakantie aanpasten aan mijn ziekenhuisopname. Maar ze deden het graag en gaven ook aan dat ik hetzelfde gedaan zou hebben als hen iets overkomen was en dat is natuurlijk ook zo. Nou, vanuit een dikbesneeuwd Helmond wens ik jou heel heel veel sterkte en beterschap toe, ook met jouw terugreis en hou je haaks hé!!! En natuurlijk ook heel veel groetjes aan zuster Christel!!!
Liefs.
Marian van den Nieuwenhof

5 januari 2009 12:05 | Door: Wim Swinkels
Beste Natasja,
Vanochtend met je gesproken. Ik ben erg geschrokken van het gebeuren. Ik begrijp ook uit je verhalen op de site dat het genezingsproces goed verloopt. Gelukkig maar ! Ik heb ook even met je moeder gesproken. Ook zij is er van overtuigd dat het allemaal weer helemaal in orde komt. Ze houdt mij ook op de hoogte van het verdere verloop.
Fijn dat je ondanks het moeten afbreken van deze trip toch in staat bent te relativeren. Het had allemaal veel erger kunnen uitpakken ! Complimenten ook aan je fantastische vriendinnen.

5 januari 2009 13:34 | Door: Johnny
Hoi brokkenpiloot.
Gelukkig valt achteraf mee als je bekijkt hoe het wel had kunnen aflopen, maar toch jammer voor jullie dat de vakantie abrubt beeindigd is.
Met veel positivisme en geduld kom je er snel weer bovenop, zodat je weer snel in een nieuw avontuur kan duiken.
Vanaf nu, de beste wensen (zonder downs, maar alleen ups).
Groetjes John en Fleur.
Ps. Geert ook de groetjes en beste wensen.

5 januari 2009 14:33 | Door: lodewijk
Wat erg!
Ik lees het nu net op school, sterkte ermee.
Gelukkig komen er nog genoeg herhalingsmogelijkheden in de toekomst.

5 januari 2009 17:07 | Door: Yvonne van Gemert
Hoi Natasja,
Dat was wel even schrikken vanochtend maar ik begrijp dat je toch wel erg veel geluk hebt gehad (nou ja, wat je geluk noemt. Jammer dat je reis zo abrupt afgelopen is. Laat je maar lekker verwennen en zorg dat je weer snel opknapt. Ondertussen zal ik mijn best doen om het hier niet een al te grote puinhoop te laten worden. Geloof mij maar dat ze je missen.
Knuffel van Yvonne

5 januari 2009 20:09 | Door: Mathilde
Hoi Natasja,
Vandaag eens op je site gekeken of je misschien ook naar Thailand was gegaan. Ja dus, maar ook in het ziekenhuis beland! Dat is schrikken en nog wel net als het nieuwe jaar is begonnen. Wat een verhalen. Fijn dat je zulke goede hulp hebt gekregen aan Christel en Laura en dat je na de goed verlopen operatie alles kunt relativeren. Cambodja en Vietnam lopen niet weg.
Jullie zijn nog "redelijk" jong en zien vast nog wel een mogelijkheid om een andere keer daar naar toe te gaan. Natasja, wij wensen je een voorspoedig herstel toe en een goede terugvlucht naar Nederland. Ook de hartelijke groeten aan Christel van
Jan en Mathilde

5 januari 2009 21:49 | Door: anne
Hee Natas!
Je hebt Chris al goed afgericht als typemachine;-)! Fijn dat het steeds iets beter gaat met je en dat Phuket toch nog positieve kanten heeft!
Was wel fijn om even te sms-en van het weekend! Even first hand horen dat zelfs een motorbike je spirit niet kapot krijgt!
kus anne

  • 04 Januari 2009 - 13:00

    Mcpius:

    fijn om te weten dat het met je goed gaat, helaas een kortere trip, ook fijn dat je 2 mede-verpleegsters bij je had, volgende keer wil ik ook wel mee als ik net zo goed wordt verzorgd...... groetjes en tot bij de mac ahahhaahahah...

  • 04 Januari 2009 - 13:13

    Dan, Cindy & Kids:

    Beste allemaal,

    Vanuit hier héél veel beterschap en sterkte gewenst!!! Neem de tijd om te herstellen en, ondanks alles, de beste wensen voor 2009.

    Veel groetjes.

  • 04 Januari 2009 - 13:46

    Sandra:


    Sorry dat ik zo laat reageer maar ik heb veel moeten werken de afgelopen dagen...
    Wat kun jij mensen laten schrikken, avonturier!
    Het had i.d.d heel anders af kunnen lopen. Goede beschermengel ;)!
    Ik ben blij dat de operatie zo goed is gegaan. Je vraagt je toch af hoe de ziekenhuizen daar zijn, maar deze lijken, gezien jullie verhalen, beter dan in Nederland dus dat is dan weer een geruststelling. Raar toch hè, dat je vrienden pas echt goed leert kennen in tijd van nood. Je weet diep in je hart wel dat ze er voor je zijn, maar als het er dan op aan komt en dit gevoel wordt bevestigt geeft dat een heel warm gevoel, toch. Dat is het zilvere randje tussen de domper dat je de reis niet voort kunt zetten.
    Ik denk altijd, het zal wel ergens toe dienen. Beetje fatalistisch ik weet het, maar je kunt je wel van alles af gaan vragen, waarom, wat als, en je komt er toch niet uit.
    Hé Natas, geniet van de zorg en de vriendschap, houdt je rustig (zal wel moeten) en heeeeel veeeel sterkte.
    Kijk je wel uit, onderweg naar het vleigveld.

    Groetjes en liefs,

    Sandra (en Lizeth)

    XXX+XXX

  • 04 Januari 2009 - 14:18

    Ans Meulendijks:

    Natasja
    Heel veel beterschap en inderdaad voor de rest van het jaar veel geluk.
    Je boft maar met zulke reismaatjes.

  • 04 Januari 2009 - 16:54

    Piet En Riet:

    Dag lieve Natasja,

    Wat fijn, dat je "zelf" weer mailt. Goed om te lezen, dat het weer beter met je gaat. Het was inderdaad heel byzonder hoe Christel en Laura je opgevangen hebben en ook nog voor de thuisblijvers gezorgd hebben.

    Tot gauw en veel beterschap.

    liefs Piet en Riet

  • 04 Januari 2009 - 18:21

    Anke:

    HE Tas,

    Fijn om te horen dat je weer boven water bent! En dat je zo´n goeie zusterkes hebt in Thailand ;)
    We zien en spreken elkaar binnenkort wel, dan kom ik een keer bij JOU op ziekenbezoek.

    Dikke knuffel!

  • 04 Januari 2009 - 21:12

    Hans En Ilja:

    We hebben gehoord en gelezen dat het goed gaat.
    Gelukkig maar! Goede reis naar huis en een voorspoedig herstel!

  • 05 Januari 2009 - 09:36

    Sammy:

    Miauw,miauw, wat fijn dat het weer een beetje beter gaat,kom maar snel naar huis dan kan ik fijn bij je komen liggen bij Maria op de bank,spin,spin,,miauw/
    miauw.

  • 05 Januari 2009 - 09:53

    Nanette:

    Hoi Natasja,

    heel veel beterschap. doe het rustig aan. Doe Christel de groeten, die heeft maar goed voor je gezorgd. gr. Nanette

  • 05 Januari 2009 - 10:45

    Ad De Kroon:

    Hoi lieve Natasja en Christel,
    Wat verschrikkelijk. Maar ook, wat een opluchting - nu het toch zo is- dat je in goede handen bent en goed verzorgd wordt. Had wel gedacht, Christel, dat jij verzorgende gaven hebt. Wel pech. Maar jullie kunnen nog zo veel ondernemen en bezoeken en zien. Alle sterkte en voor de rest van het jaar het allerbeste,
    Ad.

  • 05 Januari 2009 - 10:53

    Marian:

    Hoi Natasja,

    Dat is schrikken zeg!!! Na anderhalve week vakantie, ben ik niets vermoedend de mailtjes door aan het nemen op het werk en zie dus ook jouw mail. Ik denk, effe kijken wat ze afgelopen dagen allemaal heeft meegemaakt. Dit is toch wel het laatste wat ik verwacht had!!! Shit zeg!!! Kei balen!!! Dit is heel anders terugkomen in Phuket zeg!!! Gelukkig is de operatie goed gegaan en gaat het hopelijk nu alleen maar de goede kant op. Fijn dat je zulke goede vrienden om je heen hebt. Ik heb ook zo iets meegemaakt vorig jaar nl. toen ik met een groep vrienden op wintersport was in Oostenrijk en daar ook in het ziekenhuis terecht kwam. Het is dan wel Europa maar het is toch heel fijn als je zulke vrienden om je heen hebt die je al die tijd steunen en dingen voor jou kunnen regelen. Ik voelde me toen ook heel schuldig dat ze dat allemaal voor mij deden en hun vakantie aanpasten aan mijn ziekenhuisopname. Maar ze deden het graag en gaven ook aan dat ik hetzelfde gedaan zou hebben als hen iets overkomen was en dat is natuurlijk ook zo. Nou, vanuit een dikbesneeuwd Helmond wens ik jou heel heel veel sterkte en beterschap toe, ook met jouw terugreis en hou je haaks hé!!! En natuurlijk ook heel veel groetjes aan zuster Christel!!!

    Liefs.
    Marian van den Nieuwenhof


  • 05 Januari 2009 - 12:05

    Wim Swinkels :

    Beste Natasja,
    Vanochtend met je gesproken. Ik ben erg geschrokken van het gebeuren. Ik begrijp ook uit je verhalen op de site dat het genezingsproces goed verloopt. Gelukkig maar ! Ik heb ook even met je moeder gesproken. Ook zij is er van overtuigd dat het allemaal weer helemaal in orde komt. Ze houdt mij ook op de hoogte van het verdere verloop.
    Fijn dat je ondanks het moeten afbreken van deze trip toch in staat bent te relativeren. Het had allemaal veel erger kunnen uitpakken ! Complimenten ook aan je fantastische vriendinnen.

  • 05 Januari 2009 - 13:34

    Johnny:

    Hoi brokkenpiloot.

    Gelukkig valt achteraf mee als je bekijkt hoe het wel had kunnen aflopen, maar toch jammer voor jullie dat de vakantie abrubt beeindigd is.
    Met veel positivisme en geduld kom je er snel weer bovenop, zodat je weer snel in een nieuw avontuur kan duiken.
    Vanaf nu, de beste wensen (zonder downs, maar alleen ups).

    Groetjes John en Fleur.

    Ps. Geert ook de groetjes en beste wensen.

  • 05 Januari 2009 - 14:33

    Lodewijk:

    Wat erg!
    Ik lees het nu net op school, sterkte ermee.
    Gelukkig komen er nog genoeg herhalingsmogelijkheden in de toekomst.

  • 05 Januari 2009 - 17:07

    Yvonne Van Gemert:

    Hoi Natasja,
    Dat was wel even schrikken vanochtend maar ik begrijp dat je toch wel erg veel geluk hebt gehad (nou ja, wat je geluk noemt. Jammer dat je reis zo abrupt afgelopen is. Laat je maar lekker verwennen en zorg dat je weer snel opknapt. Ondertussen zal ik mijn best doen om het hier niet een al te grote puinhoop te laten worden. Geloof mij maar dat ze je missen.
    Knuffel van Yvonne

  • 05 Januari 2009 - 20:09

    Mathilde:

    Hoi Natasja,

    Vandaag eens op op je site gekeken of je misschien ook naar Tailand was gegaan. Ja dus, maar ook in het ziekenhuis beland! Dat is schrikken en nog wel net als het nieuwe jaar is begonnen. Wat een verhalen. Fijn dat je zulke goede hulp hebt gekregen aan Christel en Laura en dat je na de goed verlopen operatie alles kunt relatieveren.Cambodja en Vietnam lopen niet weg.
    Jullie zijn nog "redelijk" jong en zien vast nog wel een mogelijkheid om een andere keer daar naar toe te gaan. Natasja, wij wensen je een voorspoedig herstel toe en een goede terugvlucht naar Nederland. Ook de hartelijke groeten aan Christel van
    Jan en Mathilde

  • 05 Januari 2009 - 21:49

    Anne:

    Hee Natas!

    Je hebt Chris al goed afgericht als typemachine;-)! Fijn dat het steeds iets beter gaat met je en dat Phuket toch nog positieve kanten heeft!

    Was wel fijn om even te sms-en van het weekend! Even first hand horen dat zelfs een motorbike je spirit niet kapot krijgt!

    kus anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 518260

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: