Annapurna Circuit finished !!!! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Annapurna Circuit finished !!!! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Annapurna Circuit finished !!!!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

25 December 2009 | Nepal, Pokhara

I have made it !!!!!!!!
Ruim 220 kilometertjes over bergen en door dalen, over paden en over bergpassen, door sneeuw en over ijs...!!!
Ik heb het gehaald! Wwwowwwwhhhh!!!

Het was zoooooo ontzettend fantastisch!!
Het was zwaar, het was geweldig, het was koud, en soms ontzettend heet, het was afzien, en het was verkwikkend, het was puur en het was overweldigend...

Het is gedaan...
Op 8 december met de auto vertrokken van Kathmandu naar Besi Sahar, na de lunch daar begonnen met lopen: Trekkingdag 1.
Vandaag, 25 december, eerste kerstdag, de laatste ochtend gewandeld, en dan nog een uurtje met de auto naar Pokhara: Trekkingdag 18.
En plots is het gedaan... en ben ik onwennig in het drukke Pokhara. Even afkicken...

18 trekkingdagen... met mijn geweldige gids Sancha en drager Saila. Ze waren super!! Wat heb ik met ze gebofd, we waren een geweldig team!!

Zo meteen een berichtje over het hoogtepunt van de trekking...en de zwaarste dag en nacht. Het bereiken van het hoogste punt... Thorung La Pas op 5416 meter...

Voor iedereen thuis: Een vrolijk kerstfeest!!!

Heel-veel-bergstappen-kusjes

• 25 December 2009 - 13:09

Carel En Annette:

Proficiat!!! Het is geweldig, maar wat fijn dat je gezond en heel het eindpunt bereikt hebt. Hele fijne Kerstdagen daar in dat verre Nepal!!!!

• 25 December 2009 - 13:12

Piet En Riet:

Ha Natasja,

Geweldig!
    Fijn dat 't zo goed is gegaan en dat je weer veilig terug bent van de bergwandeling.
    Goede Kerstdagen en voorspoedige terugreis.

• 25 December 2009 - 13:22

Bart:

helemaal super de super!!!! je bent weer een prachtige ervaring rijker! ik kijk uit naar jou mooie verhalen en prachtige fotos. een veilige reis terug en begin maar vast met nagenieten. gr bart

• 25 December 2009 - 13:41

Zien:

Wauw.... 220 km aan de wandel. Misschien in een volgend leven maar niet in het huidige voor mij. Knap hoor!! Fijne kerst matje en over een week zitten we samen aan een biertje en een bessen!

X

• 25 December 2009 - 14:32

S!moon:

Meis, wat een hoogtepunt! Ge-wel-dig! En wij maar denken dat er hier veel sneeuw ligt;-)
    Geniet van deze bijzondere kerst!!
    zoen!

• 25 December 2009 - 15:59

Maria:

hoi Natasja,
    zoals ik al smste knap gedaan, ik ben SUPER TROTS op je.de verhalen hoor ik volgende week van je .
    fijne kerst en geniet nog een paar dagen in KMD.
    daag vrouwtje, miauw,miauw ik wacht op je, miauw. xxx mama en Semmy

• 25 December 2009 - 17:44

Tante Astrid:

ha lieve schat, wat ben je toch een kanjer. Net Sissie gezien en tuurlijk janken, nu opnieuw. Kom lekker veilig thuis. Dikke zoenen en natuurlijk fijne kerstdagen....astrid en frans

• 25 December 2009 - 18:07

Christel:

Off course you made it!! No doubt!

Goed gedaan meissie. Kan weer op het lijstje "been there, done that, got a T-shirt!" ;-)

Geniet nog lekker en kom veilig terug naar ons witte NL.

KUS!

• 29 December 2009 - 13:44