Dikke pech... - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Dikke pech... - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Dikke pech...

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

17 December 2008 | Nederland, Helmond


Helmond, 16 december 2008

Dacht ik even al een beetje onthaast te zijn in de Ardennen... Niet dus...!
Dikke dikke pech stond me te wachten...

Maandag heerlijk uit de winterse Ardennen terugrijdend naar Helmond.
Begint het leuke, pittige, knusse autootje van Anke wat te sputteren...
Op de snelweg bergopwaarts krijgt ze het ineens wat moeilijk als ik door een andere mobilist ineens van 120 naar 90 moet. De kracht is weg, en ik krijg de teller niet meer omhoog. Erger nog, steeds minder en minder snelheid!
Een afrit, snel eraf. Even aan de kant. Ojee, ojee.
Na een kwartiertje rust toch weer een stukje proberen. Er lijkt iets aan de hand, maar het rijden gaat weer. Eerst maar eens zorgen dat ik in Nederland geraak... met mijn slechte Frans kom ik hier niet ver...

Het gaat goed tot aan Maastricht, alhoewel er iets met de koppeling niet in de haak is.
En jawel, net buiten Maastricht, op het valse plat, schiet de teller terug naar de 40. Snel de vluchtstrook op. Schroeiluchtje... Hmmm, hoe ga ik dit Anke vertellen...???
ANWB bellen, gelukkig binnen een kwartier weggesleept. Anke bellen, die er om kan lachen (ik voel me schuldig omdat het hun autootje is, Anke en Bjorn omdat het mij nu net overkomt). De koppelingbak blijkt aan de gort. Niets meer aan te doen. Ofwel, de kosten zijn hoger dan de waarde van het autootje. Klaar voor de schroot (sorry Anke...)
Ons Roland snel optrommelen, die me gelukkig snel in Heerlen op komt halen. Weg middag, weg autootje, weg rustgevoel.

Om 17.00 uur thuis aangekomen, ijs en ijskoud in huis...
De ketel... in storing.
Na een half uur van alles proberen, krijg ik em niet meer aan de praat!
Oeps, mijn 13 jaar oude trouwe keteltje heeft het echt begeven...
En nu?? Woensdag in het vliegtuig, wat te regelen??
Na een dag van rondbellen, prijzen opvragen, afspraken maken, spaarcentjes overboeken, en ons Roland en mam inschakelen om de ketelman volgende week op te vangen, is ook dat weer geregeld... Zucht...
Na een dag van kouwe handen, 2 dikke vesten, en vele hete koppen thee is het toch gelukt mijn reisspullen te pakken en de laatste zaakjes thuis te regelen. Brrrrrr... nu verlang ik echt naar de zomerse temperaturen!
Op naar ons mam, vanwege de kou daar slapen en douchen (heel heet!!) Jaja... Springt mijn oude gsm kapot!! Heb mijn nieuwe al bij me, maar nog niet de gegevens over kunnen zetten op mijn sim. De nodige uurtjes niet bereikbaar (ook best eens lekker ;-))

Jeetje, wat is dit?!?!?!? Hoezo Bad Luck...?!?!

Ik laat het gevoel maar los. Geef me er aan over. Eeerst lekker een vervroegd "kerstdiner" met Ons Ien. Pfffffffffff... rustig worden, niet meer haasten, lekker genieten.
Moet ik morgen nog wel in het vliegtuig stappen?? Worden mijn medepassaggiers daar wel vrolijk van??
Wat staat me nog meer te wachten...?

In ieder geval, ik kan er zelf nog om lachen (soms ook even niet). Kan ik het veranderen? Nee! Geef mezelf er dan maar aan over.

Hopelijk meer geluk vanaf morgen!
Dan is het zover... weer op reis !!

Kapotte-auto-ketel-en-telefoon-kusjes


16 december 2008 23:19 | Door: mcpius
tja, wa een pech, je heb te maken met "de wet van Murphy"
tja, veel succes nog, doei

17 december 2008 01:32 | Door: Lodewijk
Ik zou zeggen SUCCES dat kun je wel gebruiken!

17 december 2008 05:31 | Door: paul en fransien
wij wensen jou een hele goede reis een veel plezier op jullie vakantie ,geniet er van het is weer zo februari

17 december 2008 06:31 | Door: Piet en Riet
Lieve Natasja,
Al die pech, dat was de generale repetitie moet je maar denken, vanaf vandaag gaat alles goed!
Een goede, fijne, warme, rustige en prachtige reis toegewenst.


17 december 2008 09:05 | Door: Marian
Hoi Natasja,
Ga d'r lekker van genieten daar!! Rust goed uit en doe de groetjes aan je medereisgenootjes! Fijne warme kerst en alvast een hele goede jaarwisseling!
Tot in het nieuwe jaartje weer!
Groetjes, Marian van den Nieuwenhof
Vanuit een regenachtig Helmond.

17 december 2008 14:01 | Door: Chris & Lau
Hey Tas, kan je niet gewoon effe thuisblijven! Daar worden wij niet vrolijk van.. wij zijn net uit de stressssssssssss...
AaahHHHHHH maar het ligt dus niet aan mij... het ligt gewoon aan jou
;-) Goed wij vangen je wel op!! Fijne reis en effe bellen als je in Thailand bent he! dikke knuffel
xxx

14 september 2013 01:04 | Door: Heino
Haha ik hoop dat je in 2013 meer geluk hebt gehad, groetjes je neef.

  • 16 December 2008 - 23:19

    Mcpius:

    tja, wa een pech, je heb te maken met "de wet van Murphy"
    tja, veel succes nog,doei

  • 17 December 2008 - 01:32

    Lodewijk:

    Ik zou zeggen SUCCES dat kun je wel gebruiken!

  • 17 December 2008 - 05:31

    Paul En Fransien :

    wij wensen jou een hele goede reis een veel plezier op jullie vakantie ,geniet er van het is weer zo februarie

  • 17 December 2008 - 06:31

    Piet En Riet:

    Lieve Natasja,
    Al die pech, dat was de generale repetitie moet je maar denken, vanaf vandaag gaat alles goed!
    Een goede, fijne, warme, rustige en prachtige reis toegewenst.

  • 17 December 2008 - 09:05

    Marian:

    Hoi Natasja,

    Ga d'r lekker van genieten daar!! Rust goed uit en doe de groetjes aan je medereisgenootjes! Fijne warme kerst en alvast een hele goede jaarwisseling!
    Tot in het nieuwe jaartje weer!

    Groetjes,
    Marian van den Nieuwenhof
    Vanuit een regenachtig Helmond.

  • 17 December 2008 - 14:01

    Chris & Lau:

    Hey Tas, kan je niet gewoon effe thuisblijven! Daar worden wij niet vrolijk van.. wij zijn net uit de stressssssssssss...
    AaahHHHHHH maar het ligt dus niet aan mij... het ligt gewoon aan jou;-)

    Goed wij vangen je wel op!! Fijne reis en effe bellen als je in Thailand bent he! dikke knuffel
    xxx

  • 14 September 2013 - 01:04

    Heino:

    Haha ik hoop dat je in 2013 meer geluk hebt gehad, groetjes je neef.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Helmond

Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 519489

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: