Sawadee Kaaaaaahhhh - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Sawadee Kaaaaaahhhh - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Sawadee Kaaaaaahhhh

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

18 December 2008 | Thailand, Bangkok


Bangkok, 18 december 2008

Back in Bangkok again!!

Dag lieve mensen,
Oh, wat voel ik me heerlijk.
Ik ben terug, terug in Bangkok, terug in Cozy Bangkok Place, terug...
Heerrrrlijk!!

Het lijkt of ik niet weg geweest ben!!
Niets lijkt veranderd...!!

Vanochtend 8 uur 's morgens lokale tijd (bij jullie 2 uur 's nachts) geland, na een vrij saaie vlucht.
Het toestel van China Airlines was een oude, dus geen keuze filmkanalen, maar 1 tv met oude films, en 1 engelstalige muziekzender met elk uur dezelfde ronde...

Ik had mijn stoeltje aan de raam, naast een leuk nederlands koppel, met een peuter van anderhalf!!
De mama roept meteen "ojee daar zit je dan een hele vlucht met een baby!!"
Ik vreesde even, maar het was kei leuk! De peuter was lief, vertrouwde me volkomen, heeft dus ook een aantal keren op mijn schoot gezeten en kusjes en knuffels uitgedeeld. Haha. Het was haar eerste vlucht. En haar papa en mama voelde zich bij voorbaat opgelaten, haha. Och, ze heeft maar een half uur aan een stuk woedend gehuild... Toen viel ze 2 uurtjes in slaap en de rest was ze wakker en vrolijk.

Na uurtje met de taxi (5 euro) in het hartje van Bangkok. Heb mijn ogen weer uitgekeken!
Stap ik aan de Rama IX hoofdweg uit, stap ik zowat in de armen van een mandarijnenverkoper. De eerste Thaise vitamientjes dus alweer binnen!!

Loop ik het vertrouwde steegje in naar ons plekje The Cozy Bangkok Place. Tegen alle vrouwtjes roepend Sawadee Kaaah!!
Net of het nooit anders geweest is!!
Hoe heerlijk!! Wat is er vanaf vertrek in Nederland tot nu toe hier al veel van mijn schouders afgeleden...

Ik word hartelijk begroet door Sui, de eigenaresse van het hostel. Snel spulletjes op mijn kamer. En met wat klein geld, snel weer de straat op... Naar de Zeven Eleven, op naar de flessen water, een goed excuus voor die felbegeerde frozen coke!! Jammie jammie, ze smaken nog steeds errug goed!!
Ook maar even Hualampung railwaystation in, een stukje verderop, donuts halen, voor als ik straks na mijn dutje wakker word.

En alles is the same!!
Sawadee Kaah, Sawadee Kaah, het steegje, de mensen, de krantenzaak, het vrouwtje met de loterijlotjes, het drukke kruispunt, de vlaggetjes, de foto's van de koning en koningin, de Hong Kong Noodles reclame, Hualampung Railwaystation, de tuktukdrivers, onze vertrouwde openbare bus nummer 25... En ik loop daar met the biggest smile op mijn gezicht, en lok daarmee veel glimlachen en sawadee kaah en krabs mee uit.
De normaal begerige tuktukdrivers en tripsjesverkopers zien mijn zelfverzekerde houding. Van iemand die hier een stukje thuishoort (haha) en niet van de toerist die nog zoekende is... Grappig dat je dan ook een heeeeeel andere, veeeeel betere en grappigere reacties terug krijgt. De glimlachen, die zijn goud waard...
Het is net een beetje thuis komen...!!

Joehoeeeee!!
(En de temperatuur van 30 graden valt heel erg mee !! Alleen moeten mijn teentjes even wennen van de dikke sokken naar de luchtige teenslippertjes... Errug!!)

It feels good to be back!!

Nu inmiddels bijna 11 uur. Toch maar eerst een paar uurtjes pitten... Het is echt te weinig geweest. Eigenlijk zonde, want ik bruis!
En dan proberen nog even lekker door Chinatown te slenteren... en een Thais hapje scoren!!

Bangkok-kusjes


18 december 2008 08:30 | Door: Anke
ik ben ZOOO jaloers. Net van mijn fietsje afgestapt met 3 graden. Brrr....Geniet ervan meiske (en ok een bietje voor mij!)
Dikke knuffel

18 december 2008 10:08 | Door: Piet en Riet
Ha Natasja,
Heerlijk, geniet ervan, dat lukt nu al aardig zo te lezen.

18 december 2008 12:55 | Door: Maria en Semmy
Hoi Natasja, miauw,
vanuit een somber Helmond wensen wij je nog maar een keer een fijne reis en geniet rustig. miauw,miauw, ik heb heel lang op mijn eten moeten wachten miauw.
doeiiiiiiiii xxxxx

18 december 2008 16:30 | Door: Zien
Fijn om te lezen dat je weer up-and-running bent.... Geniet, van je omgeving, van de mensen, van jezelf.
Matje, tot snel!! XX

  • 18 December 2008 - 08:30

    Anke:

    ik ben ZOOO jaloers. Net van mijn fietsje afgestapt met 3 graden. Brrr....Geniet ervan meiske (en ok een bietje voor mij!)

    Dikke knuffel

  • 18 December 2008 - 10:08

    Piet En Riet:

    Ha Natasja,
    Heerlijk, geniet ervan,dat lukt nu al aardig zo te lezen.

  • 18 December 2008 - 12:55

    Maria En Sammy:

    Hoi Natasja, miauw,
    vanuit een somber Helmond wensen wij je nog maar een keer een fijne reis en geniet rustig.miauw,miauw,ik heb heel lang op mijn eten moeten wachten miauw.
    doeiiiiiiiii xxxxx

  • 18 December 2008 - 16:30

    Zien:

    Fijn om te lezen dat je weer up-and-running bent.... Geniet, van je omgeving, van de mensen, van jezelf.
    Matje, tot snel!!

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 518504

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: