Postbode - Reisverslag uit Bagarchhāp, Nepal van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Postbode - Reisverslag uit Bagarchhāp, Nepal van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Postbode

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

11 Januari 2010 | Nepal, Bagarchhāp

vrijdag 11 december 2009

Walter en Leni hebben niet alleen wat spulletjes voor Bishu aan me meegegeven, maar ook 3 envelopjes met een paar fotootjes.
Foto's die ze van mensen hebben gemaakt in de eerste dagen van hun trekking. En zou het niet leuk zijn als ik deze foto's als verrassing aan deze mensen zou kunnen bezorgen! Aan de hand van hun reisdagboekje weten ze 1 adres zeker, een klein restaurantje. De andere 2 weten ze ongeveer. Deze mensen zouden we de eerste drie dagen moeten kunnen vinden. We gaan het proberen!

Dus in Bhulbhule laat ik ze aan Sancha zien. Als we de volgende dag op pad gaan, wordt het gewoon een kwestie van onderweg vragen. En laat dat nou net voor hele leuke momenten zorgen!! :D
In elke dorpje laat Sancha de foto's aan iemand zien terwijl hij vraagt of ze deze mensen kennen. Er wordt lang gekeken, en de rest van de familie wordt erbij geroepen, er wordt druk gepraat en gelachen. Overduidelijk... ze kennen deze mensen! Niet dus. Steeds gaat het weer zo, maar niemand kent ze. Blijkt dat ze het heel leuk vinden om de foto's te zien. Haha.

En terwijl zij de foto's kijken, kan ik ze weer mooi op de foto zetten. Moet ik beloven ze ook nog eens te komen bezorgen.

De envelop van het restaurantje weten we juist te bezorgen. Het meisje wat op de foto staat wordt erbij geroepen, en de familie vindt het geweldig dat ze na deze jaren zomaar foto's terugkrijgen!
Voor de andere 2 enveloppen hebben we na 4 dagen de hoop opgegeven. Niet gelukt...
Totdat we lunchen in Bagarchhap. Sancha laat tegen alle hoop in de foto's nog eens zien. En wat blijkt... een van de vrouwen van het guesthouse woont in het dorpje Kungdi, nog voor Bhulbhule. Ze kent de mensen op de foto omdat ze ook in Kungdi wonen. En morgen zit haar werk er hier op en gaat ze terug naar huis met de belofte om deze envelopjes af te geven!
Wat een toeval!

Dus Leni en Walter, bedankt voor deze boodschap, die mij weer een aantal mooie foto's en lollige momenten heeft opgeleverd!

Zoektocht-kusjes