Trekkingdag 1 Jiri – Deurali - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Trekkingdag 1 Jiri – Deurali - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Trekkingdag 1 Jiri – Deurali

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

10 Februari 2015 | Nepal, Kathmandu



maandag 1 december 2014

"Start van de trekking. U maakt korte klimmetjes en afdalingen en komt langs verschillende uitingen van Boeddhisme. Via een behoorlijk aantal dorpen bereikt u Deurali aan het eind van een gelijk al pittige eerste dag."

Het gaat beginnen!
Onze eerste trekkingdag op de eerste dag van de maand.
Onze eerste trekkingdag van de 28 die nog volgen.

De nacht was lang en vol onrustige dromen. Een gevolg van de hoogte.
Mijn slaapzak is warm, maar opstaan is koud. Buiten schijnt de zon en voelt de lucht koel op een lekkere manier. Ik heb er zin in!
De bananenpannenkoek gaat er goed in en met slaapoogjes ga ik op pad met de mannen.

Eerst door het dorp, dan een zijpaadje in en door de bossen. Het gaat omhoog. De eerste stappen zijn altijd wennen en waarom voelt mijn rugzak altijd zwaar?! Gelukkig weet ik van mijn tochten in de Ardennen dat de eerste stappen altijd de moeilijkste zijn. We lopen de hobbelige paden omhoog langs huisjes en boerderijtjes. De honden, kippen, geitjes en koeien lopen rond. De zon wordt steeds warmer en ik weet weer waarom ik hier ben! De mensen, de sfeer, het lopen!
Ik begin de tocht nog zonder loopstokken. Onverwacht gaat het al pittig omhoog en omlaag. Het is een test voor mijn knie, maar die houdt zich goed. En de benen voelen sterk!

Na paar keer een riviertje te hebben overgestoken komen we aan in het kleurige dorpje Shivalaya (1790m). Onze lunchplek. Een knoflooksoep en gebakken aardappeltjes. Zorgen voor een goede bodem want Sancha heeft de bergrug aangewezen waar we straks naartoe moeten. Hoog!
Na de lunch vertrekken we recht omhoog. Vanaf hier is het aan 1 stuk door 1000 meter stijgen. We laten Shivalaya al snel ver onder ons en het uitzicht op de terrasvelden en het licht is geweldig! De zon is warm en wind is er niet. Om het uur pauzeren we, dan hebben we er zo’n 300 hoogtemeters opzitten. Bij een rustplekje spelen 2 snottebelkleutertjes en hun oudere zusjes. Ik wenk ze en geef ze een stickervel. Vol verwondering kijken ze toe terwijl ik stickertjes op hun kleine smoezelige handjes plak. Dan rennen ze met het vel naar binnen: “mama mama!”. Dit blijft zooo leuk om te doen!

Tegen 16.30 uur zijn we ineens in het dorpje Deurali (2750m). Een tochtig dorp precies op een bergpas, de plek waar je omhoog komt en vervolgens weer omlaag gaat. Dit is onze overnachtingsplek. Net voor het einde komen we nog een chinees tegen die halfdood gaat op de klim omhoog. Zwetend en vermoeid staat hij uit te hijgen. In het dorpje kunnen we zijn bezorgde vriend vertellen dat ie er aan komt. Wij melden ons bij de vrolijke eigenaresse van ons prachtige guesthouse. Het is er netjes en schoon. En ik loop een Zwitserse jonge vrouw tegen het lijf. Ze zegt dat de douche hier geweldig is, een geiserdouche met heet water! Die moest ik maar es nemen, you never know what brings the next day …

Pittige-eerste-dag-kusjes
Natasja

Statistics
1900 meter: Jiri
2750 meter: Deurali
afstand: 14 km
6.45 uur lopen
stijgen: 1429 meter | dalen: 664 meter


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 518382

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: