Aardbeving in Nepal: nog geen contact - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu Aardbeving in Nepal: nog geen contact - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Natasja Marcus - WaarBenJij.nu

Aardbeving in Nepal: nog geen contact

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

28 April 2015 | Nederland, Nederland


De nieuwsberichten uit Nepal zijn veelzeggend. De ramp is enorm. Informatie richt zich vooral op Kathmandu en Mount Everest, maar ook in andere delen van het land en de Himalaya moet de verwoesting enorm zijn. Vooral voor de stadjes en dorpen dichtbij het epicentrum. Hoe het daar moet zijn …


Geen contact
Contact met Nepal is nog steeds niet gelukt. Sms, mails en telefoons blijven onbeantwoord. Om niet te weten hoe het met hen is, maakt me wat onrustig, maar ik ga nog steeds uit van het beste. Het blijft afwachten. Ook mijn collega Daniela lukt het niet om contact te krijgen met haar vrienden en bekenden in Kathmandu.

Vanochtend heb ik contact gezocht met Thamserku, het bedrijf waar Topgai werkt en waar ik zaken mee doe. Hun website laat weten dat vanwege de power cutt communicatie via mail, internet en telefoon onmogelijk is. Dat laten ze weten via een facebookbericht en ze vragen bij dringende zaken via facebook contact met hen op te nemen. Dus heb ik ze een bericht gestuurd om te informeren naar het welzijn van Topgai en de anderen, maar ook naar onze reis.

De reis nog steeds onzeker
Afgaand op de laatste berichtgeving is Kathmandu in de avonden een spookstad. De kans dat we woensdag kunnen vertrekken achten we inmiddels zeer klein. Toch lezen we berichten dat men het dagelijkse leven zo goed mogelijk weer oppakt.
Of we kunnen gaan hangt af van onze vliegmaatschappij Etihad en van de informatie van Thamserku. Onze internationale vlucht naar Kathmandu is nog niet geannuleerd. Vanochtend een bericht naar de maatschappij gezonden, maar nog geen antwoord ontvangen. We gaan ze morgen bellen. In mijn bericht aan Thamserku heb ik tevens om spoedig contact over onze reis gevraagd. Maar wat als er geen contact kan zijn?
Het negatieve reisadvies geldt nog steeds.

Het weeshuisje
Er is geen contact mogelijk. Ik heb alleen een telefoonnummer en dat is niet bereikbaar. De actie loopt geweldig en velen willen extra geven vanwege deze ramp. Maar ik roep jullie op om eventuele stortingen even aan te houden tot er meer bekend is. Als we niet kunnen vertrekken, dan kom ik met een plan B. Maar eerst moet er contact tot stand kunnen komen. Ik hou jullie op de hoogte.

Tibet
Het duurde lang voordat er berichten kwamen over Tibet. Inmiddels is bekend dat daar enkele doden zijn gevallen en is er een filmpje hoe de aarde daar ook schudt. Veel nieuws is er verder niet. We blijven zoeken naar informatie.


Onze veiligheid staat natuurlijk voorop. Daar zijn we niet onachtzaam in. We willen vooral niet in de weg lopen, maar toch hopen we te kunnen gaan. Om op een of andere manier het geld en de spullen daar te krijgen. Misschien wat te kunnen helpen. Maar ook wetende dat we geen professionele helpers zijn, en dat de bevolking als geen ander zelfredzaam is.

Tot het volgende bericht.

Natasja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Welkom op mijn reissite !! Check hier waar ik op de wereld uithang en wat ik allemaal meemaak ! Samen met Maria en later met Christel ! Tenminste… als ik tijd heb om hier berichtjes voor jullie achter te laten. Want met een wereld te ontdekken… Spannende, ontroerende, saaie, spontane, indringende, ontnuchterende, fantastische, schrikbarende, opwekkende (en nog veel meer) berichtjes zullen jullie hier misschien kunnen vinden (maar misschien ook niet). En wie weet ook een fotooke af en toe ! En…als jullie tijd hebben, laat dan ook eens een berichtje achter ! Wil je een meer persoonlijk berichtje achterlaten dat niet voor iedereen te zien is, dan kun je ook mailen naar natasjamarcus@kpnplanet.nl. Iedereen persoonlijk terugberichten kost veel tijd, is de ervaring. En reistijd is te spannend om te verliezen… Dus, verwacht niet altijd een berichtje terug. Hoop dat jullie een beetje mee genieten van onze belevenissen !! See you soon (but not to soon) ! Reiskusjes van Natasja P.S. Alvast fijne kerstdagen en a happy new year !! Want ik ben er nie !

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 517989

Voorgaande reizen:

27 November 2014 - 30 December 2014

Nepal - Gokyo meren en Everest Base Camp

05 Maart 2014 - 20 Maart 2014

Brazilië - Pipa

29 December 2013 - 29 December 2013

Korte reisjes 2013

17 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Wintertocht in de Alpen 2013

25 Juni 2012 - 30 Augustus 2012

88 tempeltocht van Shikoku - Japan

02 Oktober 2011 - 24 Oktober 2011

Zanzibar

03 December 2010 - 26 December 2010

Nepal - Langtang & Helambu

06 December 2009 - 29 December 2009

Nepal - Annapurna Circuit

17 December 2008 - 30 Januari 2009

Thailand - Cambodja - Vietnam

06 Oktober 2007 - 02 Maart 2008

China - Nepal - Nieuw Zeeland - Thailand

Landen bezocht: